Znajomy Szpital - Koordynator Pacjenta - Szpital Vital Medic
VITAL MEDIC
Umów wizytę 

+48 77 549 26 00

Jeśli pacjent mówi „przepraszam, ale mam takie głupie pytanie…”, my zawsze odpowiadamy, że nie ma głupich pytań. Żadnego z nich nie zostawiamy bez odpowiedzi! o pracy Koordynatora Pacjenta słów kilka.

 

Stosunkowo rzadko spotykany zawód w naszym szpitalu jest standardem. Dwie twarze Vital Medic – Małgorzata Dec oraz Małgorzata Myśliwczyk pełnią funkcję Koordynatorów Pacjenta.  Fantastyczne kobiety, które w swoją pracę wkładają całe serce i zaangażowanie. Prywatnie mężatki o odmiennych zainteresowaniach, ale łączy je wspólna chęć niesienia pomocy innym. W ich przypadku nie dziwi więc fakt, że dobrze pamiętają swoich pacjentów. Małgosia Myśliwczyk zapytana o jedno z najmilszych wspomnień odpowiada bez zastanowienia:

 

Pamiętam Pana, który ledwo się poruszał, gdy do nas przyjechał. Poszłam do niego po zabiegu i było mi bardzo miło, gdy śmiejąc się powiedział „Niech Pani zobaczy, Pani Małgosiu! Idę sam!”. Pomimo że to nie ja bezpośrednio pomogłam temu Panu, to jednak byłam zachwycona.

 

Zacznijmy od… końca

 

Nigdy nie przypuszczałam, że praca z ludźmi sprawi mi tyle przyjemności. Oczywiście są różni ludzie – jest pacjent miły, sympatyczny i taki, który się odwdzięczy, przyniesie czekoladę – mówi Małgosia Dec – ale tu nie chodzi o słodycze, tej starszej osoby zwyczajnie nie stać na wiele rzeczy, a mimo to sprawia, że od razu jest nam lepiej. I tak, mam tą ogromną satysfakcję, że komuś pomogłam. Lubię to, co robię i nie chciałabym już pracować nigdzie indziej.

 

Czuję, że muszę mieć kontakt z pacjentem i traktuję to trochę jak wyzwanie, ponieważ każdy jest inny. Ludzie są różni – są osoby, które bardzo doceniają naszą pracę i właśnie to daje nam ogromnego kopa do tego, aby działać jeszcze więcej – mówi Małgosia Myśliwczyk i dodaje – mogę powiedzieć, że mamy ułatwioną pracę, bo mamy naprawdę dobrych specjalistów oraz innowacyjne metody leczenia, a po naszych zabiegach pacjenci szybciej do siebie dochodzą.

 

Praca z pasją

 

Zajmujemy się głównie pacjentami, którzy zgłaszają się do nas na zabieg, jednak ci, którzy przychodzą na konsultacje czy badania w żaden sposób nie są mniej ważni – mówi Małgosia Myśliwczyk – wszystkich traktujemy w ten sam sposób i naprawdę nie ma znaczenia, czy jest to pacjent prywatny czy na NFZ. Każdego prowadzimy od A do Z.

 

W momencie otrzymania skierowania kontaktujemy się z daną osobą, aby ustalić wszystkie szczegóły. Informujemy jak przebiega cały pobyt w naszym szpitalu, tak aby pacjent wiedział czego ma się spodziewać. Pacjent dostaje dwa numery telefonów, do każdej z nas. Dostajemy różne telefony – od tego, co ze sobą zabrać, aż po intymne pytania. W innych szpitalach pacjent zostawiony jest sam sobie. Sam musi szukać odpowiedzi, a tutaj my go we wszystkim wyręczamy i odpowiadamy na każde pytanie. Włącznie z czasem, kiedy już od nas wychodzi. Jeżeli potrzebuje jakiegoś zwykłego zaświadczenia od lekarza to również prosi o pomoc – dodaje Małgosia Dec.

 

W trakcie hospitalizacji, gdy pacjenci są już po zabiegu, idę do nich na oddział, aby sprawdzić jak się czują i czy wszystko poszło dobrze. Są pacjenci, którzy potrzebują rozmowy więc poświęcam im wtedy więcej czasu – mówi Małgosia Myśliwczyk i po chwili dodaje – oczywiście spotkałyśmy się z takimi opiniami, że owszem to jest szpital prywatny więc tak trzeba. Nie, to wszystko zależy od ludzi!

 

Od najniższego pionu do najwyższego, każdy pracownik jest życzliwy, a cała ekipa jest zgrana – dodaje Małgosia Dec – Jesteśmy jedną wielką rodziną.

Mgr Inż. Małgorzata Dec

Koordynator Pacjenta
Kierownik Działu Obsługi Pacjenta

Mgr Małgorzata Myśliwczyk

Koordynator Pacjenta
Zastępca Kierownika Działu Obsługi Pacjenta